Головбух: Бюджет

Проект місцевого бюджету на 2018 рік: що пропонують врахувати урядовці

120
29 серпня 2017 року Мінфін і представники міністерств, місцевих органів влади та всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування обговорювали проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік». Йшлося, зокрема, про формування проектів місцевих бюджетів та побудову міжбюджетних відносин. Тож довідайтеся, що слід врахувати під час формування проекту місцевого бюджету на 2018 рік

Проведення погоджувальної наради з представниками міністерств, місцевих органів влади та всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування (далі — погоджувальна нарада) Мінфін анонсував у листі від 01.08.2017 № 05110-14-21/20701 (далі — лист № 20701).

Листом № 20701 Мінфін довів особливості складання розрахунків до проектів місцевих бюджетів на 2018-2020 роки (далі — особливості складання проектів МБ на 2018-2020). Головним меседжем цього листа є те, що формувати проекти місцевих бюджетів на 2018 рік та прогнози на 2019-2020 роки потрібно на підставі положень Бюджетного та Податкового кодексів України з урахуванням новацій, пов’язаних з формуванням доходів та видатків.Слід також враховувати засади та принципи формування бюджетів, які закладені в проекті Основних напрямів бюджетної політики на 2018–2020 роки, схваленому розпорядженням КМУ від 14.06.2017 № 411-р (далі — проект Основних напрямів бюджетної політики на 2018–2020).

Докладніше про формування місцевих бюджетів у наступному році читайте в публікації«Проект місцевого бюджету на 2018 рік: що слід врахувати».

Тож дізнайтеся, які новації запропоновано врахувати за результатами погоджувальної наради у проектах місцевих бюджетів на 2018 рік.

Пропозиції

За результатами погоджувальної наради галузеві департаменти Мініфіну в межах компетенції опрацюють порушені на цій нараді питання і надані пропозиції. У разі необхідності матеріали направлять на опрацювання відповідним галузевим міністерствам. Йдеться про перелік та форму запитів від центральних органів влади, відповідно до яких місцеві органи влади, у т. ч. з питань фінансів, готують і надають інформацію щодо формування та виконання місцевих бюджетів, які у разі потреби слід переглянути й оптимізувати.

Галузеві департаменти Мініфіну опрацюють і розрахунки та пропозиції всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування та представників місцевих органів влади. Зокрема, це стосується ресурсного збалансування показників державного та місцевих бюджетів. За доопрацювання проекту Державного бюджету України на 2018 рік та розрахунку обсягів міжбюджетних трансфертів врахують бюджети об’єднаних територіальних громад (ОТГ), які утворились у 2017 році.

На погоджувальній нараді також було висвітлено формування дохідної і видаткової частин місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин.

Доходи

Кожна об’єднана територіальна громада має можливість контролювати повноту надходжень до бюджету. Тому представники всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування та місцевих органів влади запропонували, щоб органи ДФС надавали інформацію про платників податків у розрізі ОТГ, а не лише загалом по району.

Щодо всіх місцевих бюджетів запропоновано у розрахунку базової та реверсної дотації враховувати ПДФО за платежами, які мають нерегулярний характер. Утім, обов’язковою умовою при цьому повинна бути наявність підтвердних документів органів ДФС.

У розрахунку потреби в коштах міжбюджетних трансфертів запропоновано враховувати тимчасово переміщених осіб з Донецької та Луганської областей. А також наблизити терміни розподілу резерву коштів у складі медичної субвенції з огляду на невідкладність фінансування заходів, пов’язаних із наданням послуг внутрішньо переміщеним особам.

Місцевим бюджетам запропоновано враховувати в доходах кошти цільових трансфертів з державного бюджету:

  • на погашення заборгованості з різниці в тарифах на житлово-комунальні послуги;
  • на лікування онкологічних та інфекційних захворювань. Щодо цього питання запропоновано розглянути можливість окремі загальнодержавні програми МОЗу, видатки на які планували в державному бюджеті, замінити цільовими трансфертами;
  • на утримання медичних училищ, вилучених з переліку ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації. Адже видатки на їх фінансування не можна передбачати в обласних бюджетах, оскільки такі заклади вилучені з переліку ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації. Тому Мінфіну запропоновано опрацювати питання фінансування означених медичних училищ.

Видатки

Видатки на виготовлення проектної та містобудівної документації, які оплачують коштом субвенції на формування інфраструктури ОТГ, запропоновано планувати за окремим кодом економічної класифікації видатків бюджету. А видатки на фінансування закладів професійно-технічної освіти плануватиза єдиним кодом економічної класифікації видатків бюджету.

Запропоновано визначити механізм:

  • погашення заборгованості місцевих бюджетів перед державним бюджетом за середньостроковими позиками;·
  • збереження на рахунках місцевих бюджетів залишків коштів державного фонду регіонального розвитку, не використаних у відповідному бюджетному періоді, тобто у 2018 році, для покриття видатків за проектами регіонального розвитку у 2019 році.

Програмне забезпечення

На погоджувальній нараді було приділено увагу програмному забезпеченню АІС «Місцеві бюджети» та програмним засобам, які використовує Державна казначейська служба України, обслуговуючи місцеві бюджети. Адже бюджетний процес у разі застосування програмно-цільового методу потребує пришвидшення процесу внесення змін до згаданих програмних продуктів у разі оновлення нормативно-правових актів.

Тетяна ОВЧАРЕНКО, 
регіональний консультант з бюджетних питань у Київській області



Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!