Головбух: Бюджет

Готуємо наказ, що допоможе впевнено зустріти ревізорів

165
Ревізія в установі — приносить багато клопоту її посадовим особам. Адже ревізори прийшли до установи з тим, аби будь-що знайти порушення. Не дарма ж їх всі бояться. Однак працівники установи можуть відстояти правильність своїх дій навіть в умовах неузгодженого законодавства. Зробити це вдасться завдяки завчасно виданому наказу (розпорядженню) керівника установи.

Жодна установа не зможе оминути проведення в ній ревізії. Адже ревізія органу державного фінансового контролю передбачений законодавством захід, який покликаний перевірити витрачання посадовими особами установи бюджетних коштів.

Ревізор, який отримав направлення на ревізію, іде в бюджетну установу із впевненістю, що зафіксує в акті ревізії достатньо порушень, аби встановити винних осіб та застосувати до установи заходи впливу.

Аби не допустити непорозумінь у спілкуванні з ревізором, зняти відповідальність з бухгалтера та інших посадових осіб установи за збереження документів на час, коли в установі проводиться ревізія, радимо розробити наказ по установі, який регламентуватиме порядок дії посадових осіб установи під час проведення ревізій органами державного фінансового контролю в установі та особливості документообігу (далі — Наказ).

Обумовте в Наказі, приміром, що ревізори щоденно складають заявку на перелік документів, які їм мають надати до ревізії посадові особи установи. Видаєте документи ревізорам — робіть опис та нумеруйте документи.

Найкраще видавати документи вранці, а забирати ввечері. Документи слід надавати на руки ревізору тільки під його підпис. А в кінці дня під підпис — приймати такі документи назад. Далі чергову партію документів слід видавати за наступною письмовою заявкою ревізорів. І так щодня — аж поки не завершиться ревізія в установі.

По-перше, так ви уникаєте ризику втратити документи. І бухгалтери не перейматимуться проблемою, чи не виніс бува ревізор за межі установи документи без дозволу (якщо, приміром, не встигає перевірити певні питання в робочий час чи бажає порадитися з більш кваліфікованими фахівцями).

По-друге, після того, як ревізія буде проведена, установа матиме письмове підтвердження, які саме документи перевірялися.

Практика проведення ревізій показує, що за відсутності Наказу посадові особи установи на вимогу ревізора надають у перший день ревізії всі бухгалтерські документи за увесь період, який підлягає ревізії. А це може бути і рік, і два, і п’ять років. Окрім того, дозволяють виносити документи за межі установи аж до закінчення ревізії.

Звичайно, це зручно ревізорам, а бухгалтеру за певних обставин може завдати неприємностей та збільшити кількість виявлених порушень.

Тож без юридичного захисту установі не обійтися. І допоможе себе захистити Наказ, зразок якого, складений колишнім ревізором, ми пропонуємо до вашої уваги.

Зразок Наказу можна скачати тут.

Рекомендуємо посадовим особам установ, де проводиться ревізія, критично та обмірковано ставитися до вимог ревізорів і в за потреби завжди бути готовими себе захищати.

Увага!

Докладне розшифрування дій працівників установи під час проведення ревізії ви можете прочитати в публікації Л. Кравченко «Як почуватись впевнено під час ревізій: поради від колишнього ревізора» тижневика «Головбух: Бюджет» № 25/2017. Якщо ж ви ще не стали нашим передплатником, але хочете дізнатися усі поради — візьміть демодоступ до цього номера е-журналу.
До речі, там ви знайдете ще купу корисної інформації )



Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!